My Sleep

Hedej

Loading

Výsledky vyhledávání

Přestáváme toužit - proboha proč?

Autor: christensen publikován: 03.01.2011 09:06

Přestáváme toužit – proboha proč?

Se zaujetím a pobavením sleduji změny v chování českých spotřebitelů v posledních měsících. Zvlášť se bavím, když vidím, jak lidé vyráží do obchodů kupovat kvalitativně nejhorší zboží v co nejvyšších slevách za co nejnižší ceny. Ptám se sám sebe – proboha, kde to jsme, na arabském trhu nebo nám snad nestačí ta náměstí posetá vietnamskými obchody?

Lidé, kde jste, kde jste všichni Vy, kteří si vážíte sami sebe a uznáváte určité hodnoty, díky kterým je náš život lepší a neustále pohodlnější?

Ze základů marketingu si pamatuji, že má každý podnikatel v zásadě dvě možnosti – zaměřit se na cenově orientovaného zákazníka nebo chce, aby jeho zákazník toužil. Pokud člověk touží, cenu akceptuje a přemýšlí, kde si vydělat na to, aby si vytoužený produkt mohl koupit. Dnes jsme však v situaci, kdy se nás většina prodejců snaží přesvědčit co nejvíce omračující slevou a v podstatě co nejhorším produktem (na kterém ušetří), jen aby prodali.

Já chci ale žít v lepším světě, kde inovativní lidé přichází s novými myšlenkami, nápady a inovacemi, přinesou nám konzumentům něco, co na trhu ještě není a o čem by si člověk řekl, že je to hodné jeho peněz a za své peníze získá určitou hodnotu. Co chcete Vy?

Závěrem mi dovolte uvést jednoduchý příklad:

Já nechci levnou matraci a k ní tu druhou zdarma, protože pro mě to „zdarma“ nemá žádnou hodnotu. Já chci vlastnit matraci za minimálně 10.000,-, protože:

  • má pro mě hodnotu a já vlastním hodnotný produkt
  • zkvalitní můj spánek
  • dodá mi každé ráno energii, tolik potřebnou ve světě dnešního shonu a stresu
  • nemusím se zabývat tím, kdy mi ten levný šunt doslouží a opět budu kupovat novou matraci
  • celkově zlepší můj život, stanu se tak lepším člověk a více si mohu vážit sám sebe

A teď Vám povím to tajemství, jednu takovou jsem už našel, jmenuje se TEMPUR a nyní toužím po tomto produktu a přemýšlím, jak a kde si na něj vydělat. A pak ho ukážu každého, komu umožním vstup do mé ložnice a klidně si ji i může vyzkoušet :)

Pošlete svůj komentář

Jméno
E-mail
Www

text komentáře

Odešli

www.artfocus.cz
copyright © 2010 ArtFocus